Partner serwisu
Drogi i autostrady

Świętokrzyskie: Przebudowa mostu na Jasionce w Jędrzejowie zakończona

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
19-09-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Świętokrzyskie: Przebudowa mostu na Jasionce w Jędrzejowie zakończona
fot. camellia
Otrzymaniem pozwolenia na użytkowanie przez kielecki oddział GDDKiA zakończyła się przebudowa mostu na rzece Jasionka w Jędrzejowie w ciągu drogi krajowej nr 78. Prace kosztowały 1,8 mln złotych i trwały od ubiegłego roku.

Stary blisko 80-letni most na Jasionce został praktycznie rozebrany, a jego miejscu powstał nowy szerszy, spełniający wymagania pod względem nośności obiekt. Nowy most w Jędrzejowie ma jezdnię o szerokości 7 metrów z chodnikami po obu stronach. Dla potrzeb tej przebudowy trzeba było najpierw wybudować most tymczasowy, aby można było wyburzyć stary obiekt.


Most tymczasowy został rozebrany po zakończeniu prac przy budowie nowego obiektu. Ruch tymczasowy został przekierowany na nowy most jeszcze latem, jednocześnie rozpoczęła się procedura związana z dopuszczeniem obiektu do użytkowania. We wrześniu 2012 wojewoda wydał pozwolenie na użytkowanie nowego mostu, tym samym w miejsce tymczasowej, wprowadzona została docelowa organizacja ruchu.


W tym roku kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad remontuje dwa mosty (Szczucin, Jędrzejów) za łączną kwotę około 4,8 mln złotych. Nakłady na remonty wzrosły, bo w roku ubiegłym wyremontowane zostały mosty za 1,2 mln złotych (w Ostrowcu - droga krajowa nr 9, Parszowie - droga krajowa nr 42 i w Piaskach - droga krajowa nr 78).

 


Większy widok mapy


W czerwcu 2012 rozpoczął się gruntowany remont mostu na Wiśle w Szczucinie w ciągu drogi krajowej nr 73 Kielce – Busko – Tarnów. Remont mostu potrwa do 2013 roku i będzie kosztował blisko 3 miliony złotych. Ośmioprzęsłowy most w Szczucinie o długości ponad 400 metrów wybudowany został w latach 50. ubiegłego wieku. W ramach remontu obiektu wymienione zostaną między innymi: nawierzchnia, izolacja, a także beton w płycie pomostu.


Naprawione zostaną także uszkodzenia konstrukcji mostowej. W tym roku wyremontowany zostanie fragment mostu od strony Kielc, a w roku 2013 wykonawca będzie prowadził prace na pozostałej części mostu od strony Tarnowa. W tym czasie obowiązywał będzie ruch wahadłowy. Zakończenie remontu planowane jest latem 2013 roku. Prace nie będą prowadzone w okresie zimowym.


Aktualnie wykonawca kończy układanie nawierzchni na połowie jezdni mostu na fragmencie od strony Kielc. Jeszcze we wrześniu planuje przełożenie ruchu wahadłowego na wyremontowany pas jezdni i rozpoczęcie prac na jej drugiej połowie.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5